Vergoeding en verzekeringen

Vergoeding en verzekeringen voor homeopathie

Vergoeding homeopathisch consult

Homeopathische behandelingen en homeopathische geneesmiddelen worden over het algemeen (gedeeltelijk) vanuit je aanvullende zorgverzekering vergoed. Dit is per zorgverzekeraar verschillend en is afhankelijk van de aanvullende verzekering die je hebt afgesloten.

Voor een consult bij een arts voor homeopathie ontvang je van sommige aanvullende verzekeringen een hogere vergoeding dan bij een klassiek homeopaat. De reden hiervan ligt in het feit dat het tarief van een consult bij een arts voor homeopathie doorgaans hoger is dan bij een klassiek homeopaat.

Over het algemeen gelden de maximale vergoedingen voor alle alternatieve behandelingen samen. Een homeopathische behandeling komt niet ten laste van je eigen bijdrage.

De meeste zorgverzekeraars stellen als voorwaarde dat de behandelend homeopaat is aangesloten bij een erkende beroepsvereniging. Aan de beroepsbeoefenaren die aangesloten zijn bij een beroepsvereniging worden bepaalde kwaliteitseisen gesteld op het gebied van opleiding, beroepsethiek en praktijkvoering, die regelmatig getoetst worden. Bovendien hebben zij een nascholingsverplichting.

Wil je zeker weten of de consulten van de behandelaar die je bezoekt vergoed worden, neem dan contact op met je zorgverzekeraar.

Overzicht vergoedingen homeopathie

Op de website Zorgwijzer.nl kun je zien in hoeverre homeopathische behandelingen en middelen door de verschillende zorgverzekeraars vergoed worden. Wij raden je aan om ook altijd contact met je eigen verzekeraar op te nemen over de vergoeding voor homeopathie.

Vergoedingenoverzicht 2018>>

Flinke korting op je zorgverzekering!

Ook in 2019 kun je als lid van de Vereniging Homeopathie gebruik maken van een flinke korting op je zorgverzekeringspremie bij diverse zorgverzekeraars.

Doe de Homeopathie-check en ontdek wat voor jou de voordeligste zorgverzekering is en welke zorgverzekering de beste vergoeding heeft op het gebied van homeopathie en alternatieve geneeswijzen.

!! Wij wachten nog op de informatie voor 2019. Zeer binnenkort hier te lezen!!

Naar de Homeopathie-check

Heb je vragen over je zorgverzekering?

Bel dan met Flexis Benefits op 088-6260602 of stuur een email aan kvhn@flexisgroep.nl