Het Sulphur-kind: Ik ben niet zomaar iemand! - Vereniging Homeopathie Spring naar content

Het Sulphur-kind: Ik ben niet zomaar iemand!

Het Sulphuer-kind: Ik ben niet zomaar iemand

Een homeopathisch middel wordt gekozen op het totaalbeeld aan klachten van je kind. Daarbij horen lichamelijke klachten, maar ook een emotioneel beeld. Wat is het karakter van je kind en welk homeopathisch middel past hierbij? In deze editie van de rubriek ‘Kindertypes in de homeopathie’ bespreken we kenmerken van het Sulphur-kind.

Tekst: Manon Bruins

Nieuwsgierig

Kinderen bij wie Sulphur past, hebben een sterk bewustzijn van hun ‘ik’, hun ego. Ze zijn benieuwd naar de wereld om hen heen, ze willen weten hoe alles in elkaar zit. Hun doel: iemand van belang zijn. Succesvol zijn in wat ze doen en iets bereiken, en dat mag de wereld dan ook best weten. Ze lijken over te lopen van zelfvertrouwen, maar ze zijn erg gevoelig voor kritiek. Hun zelfbeeld kan een afwijzing, afgang, of relativering van hun belang niet altijd goed hanteren. Ze kunnen hierin blijven hangen. Onverschilligheid is dan hun wapen: ‘Het boeide met toch al niet.’ Maar ondertussen…

Filosofen in de dop

Interessante discussies aangaan met volwassenen doen ze al heel jong. Ze hebben veel fantasie, dus het is niet altijd duidelijk voor anderen of het waar is wat er gezegd wordt. Er is in ieder geval een groot talent voor het vertellen en entertainen van mensen. Hun fantasiewereld is groot, daarin verliezen ze zich graag.

Schoonheid en harmonie

Sulphur-kinderen zijn gevoelig voor kleding, voor uiterlijk. Dat gaat van het ene uiterste in het andere bij dit middel. Het zijn kinderen die heel goed aanvoelen wat in de mode is, en altijd perfect voor de dag komen. Maar het zijn ook sloddervossen die niet kijken op een paar vlekken meer of minder. Hun kamer is vaak een vrolijke chaos. Ze voelen zich graag geliefd door hun omgeving. Als ze het gevoel hebben dat ze daarin tekortkomen, kan dat gemakkelijk leiden tot jaloezie, of ze kunnen ontploffen van woede.

Middel kiezen

De middelen beschreven in de serie ‘Kindertypes in de homeopathie’ zijn bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn in natuurlijke geneeswijzen. Voor het uitkiezen van een passend middel voor jouw kind kun je op deze website een homeopaat raadplegen.

> Vind een homeopaat bij jou in de buurt