Het Medorrhinum-kind: turbulent en emotioneel - Vereniging Homeopathie Spring naar content

Het Medorrhinum-kind: turbulent en emotioneel

Het Medorrhinum-kind turbulent en emotioneel

Een homeopathisch middel wordt gekozen op het totaalbeeld aan klachten van je kind. Daarbij horen lichamelijke klachten, maar ook een emotioneel beeld. Wat is het karakter van je kind en welk homeopathisch middel past hierbij? In deze editie van de rubriek ‘Kindertypes in de homeopathie’ bespreken we kenmerken van het Medorrhinum-kind.

Tekst: Manon Bruins

Overactief

Kinderen bij wie Medorrhinum past hebben een innerlijk gevoel van onrust. Een gevoel dat er maar zoiets mis kan gaan, dat ze iets niet goed hebben gedaan. Om dat nare gevoel kwijt te raken worden ze juist heel actief. Deze kinderen willen niet graag verantwoordelijkheid dragen, ze zijn bang dat ze er nog niet aan toe zijn. Het past bij jongens en mannen met een Peter Pan-syndroom; die leven in een wereld vol avontuur en emotie, en willen of kunnen niet volwassen worden.

Brekebeentjes

Doordat ze veel energie hebben en die niet goed kwijtkunnen, gaat het wel eens te snel en te hard. Ze houden dan niet goed hun grenzen in de gaten en stuiteren maar zo van de skatebaan af. Het uithalen van gevaarlijke stunts trekt hen, vanwege de snelheid en de kick. Over het algemeen zijn het lieve, wat onrustige, kinderen die houden van natuur en dieren.

Fysieke klachten

Medorrhinum-kinderen zijn gevoelig voor verkoudheden, al vanaf baby af aan. Ook astmatische klachten en huidproblemen zijn indicaties voor dit middel. Vaak vertellen ouders dat deze klachten tijdens een vakantie aan zee opmerkelijk verminderen. Verder past Medorrhinum bij kinderen die problemen hebben met de urinewegen. Opvallend is dat deze kinderen slapen met hun knieën en ellebogen onder zich gevouwen.

Middel kiezen

De middelen beschreven in de serie ‘Kindertypes in de homeopathie’ zijn bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn in natuurlijke geneeswijzen. Voor het uitkiezen van een passend middel voor jouw kind kun je op deze website een homeopaat raadplegen.

Vind een homeopaat bij jou in de buurt >