Groene life hack: homeopathie en wandelen! – Vereniging Homeopathie Spring naar content

Groene life hack: homeopathie en wandelen!

Wandelen in Nederland

In de drukke levens van moeders is het soms lastig om te kiezen voor een meer duurzame en gezonde leefstijl. In de hectiek van alledag is weinig tijd om dingen uit te zoeken: het moet snel-snel. In deze serie aandacht voor kleine veranderingen die je kunnen helpen om gezonder en duurzamer te leven. Deze keer: wandelen.

Tekst: Manon Bruins-Maathuis

Flink wandelen

Net terug van wandeling in de Kroondomein het Loo. Sinds maart, en dat valt niet toevallig samen met het begin van de coronacrisis, wandel ik drie keer per week tussen de negen en twaalf kilometer. Buiten bezig zijn vond ik altijd al fijn, maar nu merk ik dat ik het nodig heb. Er gebeurt zoveel in de wereld dat aan ons trekt en onrust veroorzaakt. Flink wandelen maakt geestelijk en lichamelijk gezond.

Stevige stappers

Ben je een geoefende wandelaar? Heel goed, geniet van de herfst in het bos. En lees even verder naar de tips: homeopathie voor wandelaars. Als wandelen nog niet zo in je wekelijkse patroon zat: begin rustig met twee- tot driemaal per week vijf tot zeven kilometer. Trek goede schoenen aan, zorg voor een flesje water of een appel voor onderweg en loop in een voor jou comfortabel tempo.

Zintuigen naar buiten

Probeer het wandelen echt te zien als een manier om via fysieke inspanning mentaal te ontspannen. Dus liever geen podcast of muziek op de achtergrond. Probeer je zintuigen juist naar buiten te richten: vogels, wind, bomen, eekhoorntjes, paddenstoelen. Er gebeurt van alles om je heen. Even niet multitasken of piekeren.

Arnica

Arnica D6 of C30 is onmisbaar in je jaszak of rugtas. Zeker als je wat verder op stap gaat, is een verzwikking van je enkel of een valpartij niet best. Alle verstuikingen, verrekkingen, overinspanning van spieren of verzwikkingen vragen in eerste instantie om Arnica. Neem afhankelijk van de pijn, of het aantal meters dat je naar huis moet hinken, om de vijf tot vijftien minuten in met een maximum van vijfmaaldaags.

Ruta

Als je gevoelige knieën en pezen hebt, pijn aan gewrichten of last van stijfheid, dan is Ruta D6 of C30 een fijne reisgenoot. Ruta werkt op de gewrichtsbanden, pezen en het beenvlies. Neem het middel één tot driemaal daags of gedurende je wandeling in.

Ledum

Ledum D6 of C30 helpt bij beten en steken van insecten, zoals wespen en muggen. Ledum helpt om heftige reacties te voorkomen en kan ook preventief werken. Neem éénmaal in aan het begin van de wandeling als je weet je dat heftig reageert op steken. Neem anders naar behoefte één- tot driemaal daags in na een vervelende beet.

> Word lid van de Vereniging Homeopathie

Wandelen  

Echinacea purpureaHelp je mee de homeopathie in Nederland toegankelijk te houden?

 

Word dan lid van de Vereniging Homeopathie!

 

Als lid ontvang je:

 

Meer informatie

Attentie: In verband met onze feestdagensluiting worden bestellingen die na dinsdag 22 december zijn geplaatst en betaald vanaf 6 januari verzonden.