De Vereniging Homeopathie zoekt een nieuw bestuurslid – Vereniging Homeopathie Spring naar content

De Vereniging Homeopathie zoekt een nieuw bestuurslid

De Vereniging Homeopathie zoekt een nieuw bestuurslidHeb jij hart voor de homeopathie en wil je bijdragen aan een natuurlijk gezond leven?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

In 2021 komen er functies vrij in het bestuur. Daarom zoekt de Vereniging Homeopathie nieuwe en bevlogen bestuursleden die het succes van de vereniging verder kunnen vormgeven.

Wat doet de Vereniging Homeopathie?

De Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland is er voor iedereen die geïnteresseerd is in homeopathie.

Missie: wij maken homeopathie toegankelijk voor iedereen.

De vereniging is een onafhankelijke consumentenbelangenorganisatie die zich inspant om de homeopathie een volwaardig onderdeel te laten zijn van het huidige gezondheidsstelsel. Dit doen we door objectieve informatie te verstrekken over homeopathie, te investeren in wetenschappelijk onderzoek en in overleg te treden met overheid en verzekeraars.

De Vereniging Homeopathie Nederland werd in 1886 officieel erkend door koning Willem III en ontving in 1986 het predicaat 'Koninklijk'.

De organisatie tracht haar resultaten te verbeteren door haar financiële mogelijkheden uit te breiden door middel van acties, ledenwerving, het aanbieden van advertentieruimte, webshop, social media etc. De organisatie zit in de lift, werkt met enthousiaste mensen en bruist van activiteiten.

Functieprofiel Bestuurslid Vereniging Homeopathie

Het beoogde bestuurslid

• Bezit algemene bestuurlijke kwaliteiten;
  • Is betrokken bij de doelstelling en de aard van de vereniging;
  • Is in staat met andere bestuursleden te werken als team, een teamspeler;
  • Kan het bestuursbeleid binnen de vereniging uitdragen;
  • Is geen homeopathisch behandelaar;
  • Neemt actief deel aan het bestuur en ontplooit zich waar mogelijk op het gebied van bestuurs- en commissietaken die overeenkomstig de eigen kwaliteiten zijn;
  • Is in staat strategische uitgangspunten te beoordelen;
  • Bereidt zich voor op, neemt deel aan en levert een bijdrage aan de bestuursvergaderingen. Deze vinden vier keer per jaar plaats op de donderdagavond van 17:00 uur tot circa 19:30 uur in Amsterdam;
  • Gestreefd wordt naar een evenwichtige samenstelling man/vrouw bij gelijke kwaliteiten.

Functie-eisen

• Affiniteit met homeopathie en vrijwilligerswerk;
  • Assertief;
  • Communicatieve capaciteiten;
  • HBO- of universitair denk- en werkniveau;
  • Kan met vertrouwelijke gegevens omgaan.

Vaardigheden

Het algemeen bestuurslid kan:

• In teamverband werken;
  • In hoofdlijnen denken;
  • Zich goed mondeling en schriftelijk uitdrukken;
  • Initiatieven ontplooien en mogelijkheden zien om bij te springen;
  • Op basis van de eigen competenties een eigen plaats in het bestuur innemen;
  • Zich een duidelijke mening vormen bij bestuursbeslissingen.

Je reactie

Draag jij de homeopathie een warm hart toe, herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je actief een steentje bijdragen aan de vereniging? Dan ontvangen wij graag jouw brief met motivatie. Op basis van het profiel van de kandidaat wordt gekeken welke functie het beste past.

E-mail ons op secretariaat@vereniginghomeopathie.nl of stuur een brief naar: Vereniging Homeopathie, Postbus 59329, 1040 KH Amsterdam.

Wil je meer informatie? Bel dan gerust met ons secretariaat op 020-617 83 08.