Zoek op gezondheidsklacht.

Generic filters

Informatie over tepelkloven

Als je borstvoeding geeft, en je kindje wordt bij het voeden niet goed aangelegd, kun je last krijgen van tepelkloven. Je kindje zuigt dan alleen aan de punt van de tepel, of heeft de tepelhof (het gekleurde gedeelte rondom je tepel) niet voldoende in de mond. Er ontstaan dan pijnlijke open kloofjes op en rond je tepel, die het voeden moeilijk en pijnlijk maken. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat zowel jij als je baby allebei een goede ontspannen houding vinden tijdens het voeden en dat je baby bij het zuigen een flink deel van de tepelhof met zijn of haar mondje omvat.

Tips

Als je tepelkloven hebt, kun je je tepels na de voeding insmeren met een verzachtende crème of zalf. Maak vlak vóór de volgende voeding je tepels goed schoon met lauw water en smeer ze na de voeding opnieuw weer in. Mochten de kloofjes niet genezen, dan kan een tepelhoedje (een plastic beschermkapje) een (tijdelijke) oplossing bieden. Je baby zuigt dan aan het hoedje en je tepels krijgen zo even rust om te genezen.

Raadpleeg bij twijfel altijd een medisch deskundige.

Informatie over de ingrediënten

Calendula officinalis
Calendula officinalis, goudsbloem, is een veelgebruikt homeopathisch bestanddeel als ontstekingsremmer, ter stimulering van de vorming van granulatieweefsel (wondheling) en ter vermindering van littekenvorming. Calendula officinalis wordt bereid uit de verse bloeiende bovengrondse delen van de plant.

Onderstaand een informatief overzicht op alfabetische volgorde waarin bovenvermelde ingrediënten zijn verwerkt.

tags