Nieuwe vertaling onderzoek naar effecten homeopathie bij luchtweginfecties - Vereniging Homeopathie Spring naar content

Nieuwe vertaling onderzoek naar effecten homeopathie bij luchtweginfecties

09/06/2020

HoestenRegelmatig laat de Vereniging Homeopathie wetenschappelijke onderzoeken vertalen met als doel de inhoud beschikbaar te stellen aan geïnteresseerden. Uit recent onderzoek naar de effecten van homeopathie bij luchtweginfecties blijkt dat homeopathie minder schadelijk en mogelijk effectiever is dan antibiotica.

Publicatie

Het Franse tijdschrift La Revue d’Homéopathie publiceert in samenwerking met de Franse Nationale Federatie van Homeopathische Medische Verenigingen (FNSMH) regelmatig onderzoeken op het gebied van homeopathie.

Onderzoek

In december 2019 publiceerde het tijdschrift een artikel over een onderzoek naar de effecten van homeopathie bij luchtweginfecties. Uit dit onderzoek bleek dat homeopathie bij luchtwegklachten minder schadelijk en mogelijk effectiever is dan antibiotica. Op de website van de Vereniging Homeopathie is nu een vertaling van de samenvatting van dit onderzoek te lezen.

Lees hier de vertaling van het onderzoek >