Hortus Alkmaar gered! - Vereniging Homeopathie Spring naar content

Hortus Alkmaar gered!

01/05/2020

Hortus Alkmaar

De botanische tuin Hortus Alkmaar is gered van de bouwplannen van een projectontwikkelaar. Het voortbestaan van de botanische tuin was rechtstreeks in gevaar bij verlies van deze grond. Binnenkort wordt de grond officieel aan de Hortus overgedragen. De Vereniging Homeopathie bood steun om dit mogelijk te maken.

VSM-tuinen

Het voortbestaan van de botanische tuin Hortus Alkmaar, gelegen aan de Beverkoog, dreigde in gevaar te komen. De grond van de oorspronkelijke productietuin van homeopathisch geneesmiddelenfabrikant VSM was in handen gekomen van een projectontwikkelaar. De huurbescherming was vervallen en de enige manier om de toekomst van Hortus Alkmaar zeker te stellen was door de grond te kopen.

Veilig stellen

De Vereniging Homeopathie vindt het van belang te investeren in het behoud van de productietuin en de educatie rondom geneeskrachtige planten en kruiden. Samen met andere partijen is het initiatief genomen om het voortbestaan van deze waardevolle kruidentuin veilig te stellen.  De Vereniging heeft een deel van het aankoopbedrag van de grond gefinancierd door middel van een lening aan de Hortus Alkmaar. De mooie tuinen zijn nu gered en blijven toegankelijk voor bezoekers.

Meer informatie vind je op www.hortusalkmaar.nl

Vind je dit soort initiatieven ook belangrijk?
> Word dan lid van de Vereniging Homeopathie