29-8: Basiscursus geneeskrachtige kruiden (Hortus Alkmaar) - Vereniging Homeopathie Spring naar content

29-8: Basiscursus geneeskrachtige kruiden (Hortus Alkmaar)

29/08/2020

Basiscursus Geneeskrachtige KruidenBij Hortus Alkmaar staan meer dan 800 soorten geneeskrachtige planten. Wil je weten wat de werking van deze planten is en wat je er zelf mee kunt doen? Doe dan mee met de basiscursus ‘Geneeskrachtige kruiden’ die Marieke Kraakman dit najaar verzorgt.

Wat leer je tijdens deze cursus?
Uiteraard leer je hoe en waar de geneeskrachtige planten te vinden zijn, welke werkzame stoffen erin zitten en hoe je ze kunt toepassen. Je raakt vertrouwd met de botanie, signatuur en inhoudsstoffen van de behandelde planten. En leert spelenderwijs een kruiden top-10, de orgaanklok en de homotoxicose-leer kennen.

Theorie en praktijk
Iedere les bestaat uit een theorie- en praktijkgedeelte, dus gaan we vaak naar buiten om te genieten van al het groen in de prachtige hortus. We zoeken de planten op die we in de les bespreken en soms gaan we deze planten ook oogsten. Je leert hoe je van verse kruiden en planten zelf een olie kunt maken, zalf, tinctuur, thee en een smoothie of kruidenboter. Ook de werkzaamheid van keukenkruiden komt tijdens de lessen aan bod.

Alle materialen inbegrepen
Het lesmateriaal, alle benodigdheden voor de praktijklessen en kruidenthee zijn bij de prijs inbegrepen. De cursus wordt gegeven door Marieke Kraakman, kruidengeneeskundige en drogist.

Data:
29 augustus, 12 en 26 september, 3, 10, 24 en 31 oktober 2020

Tijd:
Van 9.00 – 12.00 uur

Kosten:
€ 225,00 per persoon

Aanmelden:
mckraakman@hotmail.com of tel. 06-21831262.

Kaart centreren