Vergoeding en verzekeringen

Vergoeding en verzekeringen voor homeopathie

Vergoeding homeopathisch consult

Homeopathische behandelingen en homeopathische geneesmiddelen worden over het algemeen (gedeeltelijk) vanuit je aanvullende zorgverzekering vergoed. Dit is per zorgverzekeraar verschillend en is afhankelijk van de aanvullende verzekering die je hebt afgesloten.

Voor een consult bij een arts voor homeopathie ontvang je van sommige aanvullende verzekeringen een hogere vergoeding dan bij een klassiek homeopaat. De reden hiervan ligt in het feit dat het tarief van een consult bij een arts voor homeopathie doorgaans hoger is dan bij een klassiek homeopaat.

Over het algemeen gelden de maximale vergoedingen voor alle alternatieve behandelingen samen. Een homeopathische behandeling komt niet ten laste van je eigen bijdrage.

De meeste zorgverzekeraars stellen als voorwaarde dat de behandelend homeopaat is aangesloten bij een erkende beroepsvereniging. Aan de beroepsbeoefenaren die aangesloten zijn bij een beroepsvereniging worden bepaalde kwaliteitseisen gesteld op het gebied van opleiding, beroepsethiek en praktijkvoering, die regelmatig getoetst worden. Bovendien hebben zij een nascholingsverplichting.

Wil je zeker weten of de consulten van de behandelaar die je bezoekt vergoed worden, neem dan contact op met je zorgverzekeraar.

Overzicht vergoedingen homeopathie

Op de website Zorgwijzer.nl kun je zien in hoeverre  homeopathische behandelingen en middelen door de verschillende zorgverzekeraars vergoed worden. Wij raden je aan om ook altijd contact met je eigen verzekeraar op te nemen over de vergoeding voor homeopathie.

Vergoedingenoverzicht 2017>>

Tot 15% korting op je zorgverzekering!

Met ingang van 2018 kun je als lid van de Vereniging Homeopathie gebruik maken van een flinke korting op je zorgverzekeringspremie! Deze korting kan oplopen tot maar liefst 15% bij vrijwel alle bekende zorgverzekeraars.

Meer informatie verschijnt in het najaar van 2017 op deze pagina.

Op de Gezond Leven Verzekering zal in 2018 een korting van 10% op de basisverzekering en 15% op de aanvullende verzekering van kracht zijn. Meer informatie over de inhoud van deze verzekering lees je op:

www.gezondlevenverzekering.nl