Privacybeleid

In dit privacybeleid informeert de Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland je over het gebruik van je persoonsgegevens in het ledenbestand van de vereniging, binnen de website www.vereniginghomeopathie.nl en binnen de app Homeopathiewijzer.

Verwerking van persoonsgegevens
De Vereniging Homeopathie legt persoonsgegevens vast in de volgende situaties:

• Lidmaatschap
    Bij het aangaan van een lidmaatschap legt de Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland persoonsgegevens vast in het ledenbestand (naam, adres en woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum en eventueel het IBAN nummer). De vereniging gebruikt deze gegevens voor de uitvoering haar dienstverlening aan haar leden, waaronder de verzending van het Homeopathie Magazine, de toezending van de digitale nieuwsbrief en het in contact kunnen treden bij vragen over het lidmaatschap of de contributiebetaling. Deze gegevens staan opgeslagen op een beveiligde server en zijn niet toegankelijk voor derden.

• Nieuwsbrief
    Voor het toezenden van onze digitale nieuwsbrief wordt je naam en e-mail adres vastgelegd. Bovendien kun je vrijblijvend je adres en woonplaats invullen. Dit maakt het voor ons makkelijk om te zien of je al lid bent of niet. Je bent te allen tijde gerechtigd het toezenden van de nieuwsbrief op te zeggen. Dit kun je doen door in de nieuwsbrief op 'afmelden' te klikken, via onze website www.vereniginghomeopathie.nl of door een e-mail te sturen aan info@vereniginghomeopathie.nl. Je gegevens worden dan uit ons bestand verwijderd.

• Webshop
    Bij het bestellen van een artikel in de webshop van de Vereniging Homeopathie worden gegevens opgeslagen (naam, adres en woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres) zonder dat een account hoeft worden aangemaakt. De vereniging gebruikt deze gegevens voor het kunnen toezenden van de bestelde artikelen en om contact op te nemen bij vragen over de bestelling of de betaling.

• Winactie
    Als je reageert op een winactie, vragen wij om je naam en adres. Deze gegevens gebruiken we om de prijs toe te kunnen sturen, de prijswinnaar(s) bekend te maken, en de respons op onze acties te meten.

• Aanvraag Homeopathiewijzer gidsje
    Als je het door ons gratis aangeboden Homeopathiewijzer gidsje aanvraagt, vragen wij om je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om het gidsje te versturen. Met het aanvragen geef je tevens toestemming voor de toezending van onze digitale nieuwsbrief. Je kunt je hiervoor te allen tijde afmelden. Je e-mail adres wordt, tenzij je je hebt afgemeld voor de nieuwsbrief, enige tijd later tevens nog eenmalig benut om te vragen of je lid wilt worden van onze vereniging. Gedurende sommige periodes vragen we ook om je telefoonnummer. Het kan zijn dat we je telefoonnummer eenmalig gebruiken om je telefonisch te benaderen met het verzoek of je lid wilt worden.
  • Aanvraag Kruidenkaart
    Als je de door ons gratis aangeboden kruidenkaart met tijm- en kamillezaadjes aanvraagt, vragen wij om je naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om het gidsje te versturen. Met het aanvragen geef je tevens toestemming voor de toezending van onze digitale nieuwsbrief. Je kunt je hiervoor te allen tijde afmelden. Je e-mail adres wordt, tenzij je je hebt afgemeld voor de nieuwsbrief, enige tijd later tevens nog eenmalig benut om te vragen of je lid wilt worden van onze vereniging. Gedurende sommige periodes vragen we ook om je telefoonnummer. Het kan zijn dat we je telefoonnummer eenmalig gebruiken om je telefonisch te benaderen met het verzoek of je lid wilt worden.

• Om de website beter te laten functioneren.
  • Om het gebruik van de website makkelijker te maken.
  • Om te meten of bezoekers makkelijk de gewenste informatie kunnen vinden op onze website.

Gebruik camera Homeopathiewijzer App

Bij gebruik van de Productscanner in de Homeopathiewijzer App geef je toestemming om de camera van je telefoon of mobiele apparaat te gebruiken. Deze wordt enkel gebruikt om de barcode te scannen om meer te weten te komen over een homeopathisch zelfzorgmiddel in de winkel.

Verstrekking gegevens aan derden
De Vereniging Homeopathie verstrekt geen persoonsgegevens aan derden, tenzij zij op grond van een wettelijke bepaling of een uitspraak van de rechtbank of toezichthoudende instantie, daartoe verplicht is, danwel indien dit noodzakelijk is in het belang van het voorkomen, opsporen of vervolgen van strafbare feiten (zoals fraude, bedrog of oplichting).

Inzage en informatie over opgeslagen persoonsgegevens
Wil je weten welke persoonsgegevens door ons zij opgeslagen, of heb je vragen over dit privacybeleid of over het gebruik van je persoonsgegevens, neem dan contact op met het secretariaat van de vereniging:

Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland
1040 KH  Amsterdam