Politiek en Verzekeringen

De Vereniging Homeopathie overlegt met politiek en verzekeraars

De Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland zet zich in voor een optimale toegankelijkheid van homeopathie in Nederland.  Daarom overleggen we met politiek en verzekeraars over de regelgeving en de vergoeding rondom homeopathie. Zo hebben we onder andere een petitie lopen in verband met de regelgeving rondom de zelfzorgmiddelen.

Ook hebben we sinds kort samen met Avero Achmea, Ekoplaza en Flexis Benefits een eigen zorgverzekering ontwikkeld met een goede dekking op homeopathie en andere natuurlijke geneeswijzen.

De Gezond Leven Verzekering

De zorg wordt in Nederland steeds duurder. Het verlagen van de zorgkosten begint bij een gezonde levensstijl. Steeds meer mensen nemen al verantwoordelijkheid voor hun eigen gezondheid. Deze trend zal zich alleen maar verder ontwikkelen. Daarom heeft de Vereniging Homeopathie in samenwerking met EkoPlaza een zorgverzekering gelanceerd die een gezonde levensstijl beloont: de Gezond Leven Verzekering.De eerste verzekering die erkent dat preventieve gezondheidszorg de zorgkosten verlaagt.

Andere verzekeraars snijden in vergoedingen. De Gezond Leven Verzekering geeft juist uitgebreidere dekking op voedingsconsults en alternatieve geneeswijzen en -middelen.
Kijk voor meer informatie op

www.gezondlevenverzekering.nl